Stallet idag, ny shettis!



Hej!

Idag vakna jag utav att pappa ringde o påminnde mig om tandläkartiden. haha, han ringde 1½ timma tidigt, o ja gick upp typ näre va 20min kvar.  Hann iallafall, dom böt bara domdär ringarna på tandställningen typ, så de gick rätt snabbt! sen gick ja ut med athos, o sen satt ja hemma o sega. tills ja fick idén att ta moppen till stallet! Tänkte åka rätt sakta, men hann fan dit på 40min iaf,. fast då tog ja ingen paus som ja gjorde sist.

Väl där så hämta ja timian o sen släppte ut honom i paddocken, Blev ett riktigt långt pass med NH o sen lite ridning. Testade även den nya sadeln (Beiga, se bild 2) o de märktes verkligen att man inte suttit i sadel på länge. o timian verkade inte heller tycka om o ha sadel, haha..

Sen kom jenny ner o sa att shettisen var påväg, ja den måste jag ju se! Den ska ju va där typ ett halvår eller nått, ett svart sto som va dräcktig. Jätte fin iallafall! Sen bar de hem till cilla, vi drog till maxi o där träffa vi dendär långhåriga snyggingen som vi alltid ser! Aaaaah! sen drog vi till statoil o satt där o käka, o sen satt vi o gapa lite på peter. o sen vare dags o åka hem!

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0