Summertime blues


Han sitter med armen runt mej, i den oranga Galaxie'n från -68.
Han är min egna Elvis, med sin svarta skinnjacka, rutiga skjorta, blåa jeans, schackrutiga myggjagare och sitt uppkammade svarta hår.
Det är mörkt ute, Jag hör V8:an mullra när han gasar på och regnet som smattrar så härligt mot rutan.
Tärningarna dinglar i backspegeln, nästan i takt till vindrutetorkarna.
I högtalaren spelas Buddy Holly på högsta volym och jag känner den underbara doften av wunderbaum.
Jag känner något varmt och blött mot kinden, en kyss.
Jag sitter där i min rödprickiga klänning och mitt röda lockiga hår.
Känner mej lycklig.
Det känns som förr i tiden, på det underbara o ljuva 50-talet.
Här mår jag bra, här vill jag stanna förevigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0