iskall långritt



Nämen godkväll!

Långritt idag, ja somsagt. Morgonen började inte så bra, haha. När ja äntligen kom iväg imorse såg ja bussen åka förbi, nej nu missade jag den! Men, den stog kvar o ja kunde glatt stiga på. Kortautomaten var trasig, jaha hur ska ja betala nu då? Men, ja fick åka gratis! :) Sen visade sig att den andra 16 som åker åt andra hållet hade halkat upp på gatan o stog o blockerade hela vägen. Så, vi stog där 40min innan bärgningsbilen o allt var klara. Nu var klockan 9.10 vilket betydde att våran buss till stallet kom nu. jaja, då får vi väll ta en annan buss! Väl uppe på stan så fick ja stå o vänta på cilla ett tag, TUR att ja tog min tjocka jacka. annars hade ja fan frusit ihjäl! Påväg till resecentrum kom cilla på att hon hade glömt sitt busskort, hurfan ska vi komma till stallet nudå? Så ja ringde farsan, o han hämtade oss o skjutssa dit oss!

Väl framme i stallet blev väll lite stressigt, den var redan 11 typ? Men, vi var iväg halv 12. Påpackade åsnor o iskalla ryttare.



Ja, meningen var att vi skulle rida till lången. Men vi kom iväg så sent, så vi fortsatte så vi hamnade i ölmbrotorp. Däirfrån red vi till ervalla, o där tog vi en paus. Band fast dom i en lyckstolpe o stog brevid o frös. haha, timian slet sig ju såklart o traska iväg till ett par buskar som tydligen var mumsiga. Vi skrittade ju i princip bara, så snacka om att man var STEL när man skulle av o så. O mina reflexbrallor är en aning försmå, haha så när ja ska upp tare typ 100år för ja får inte upp foten i stigbygeln. haha :) Och ja... ja fick hoppa av många gånger! ;D Innan vi kom till ervalla red vi in på ett ställe, kisspaus! o när ja skulle upp igen så vred sig sadeln totalt. hahaha, ;D  Ja, efter vi pausat massa i ervalla bar de hem den sista biten. Tror vi va tillbaka typ 4?



Tog sin tid o få av alla reflexer, täcken o saker. haha, o vika o hålla på o lägga ner i mina lådor. Men aja, cillas pappa kom o hämta oss sen. o väl hemma gick ja o la mig i sängen. Sov 4tim, haha yeah ;D

Nu äntligen har ja vaknat, o fasen vad ja är stel! Ont i knäna som fan, o sitter o glor på min fula frilla. Haha, de skulle ju vara rosa inte... mörk rosa?

Imorgon.. ja vad händer då? NYÅR! Ja o cilla ska sitta hemma hos henne, Hoppas fan de inte är så kallt! Tydligen 24 minus ute idag, tjoho! Blir väll en liten runda till slottet antar jag, o så.


Jaja, nu ska ja in i duschen.  Kanske man inte är lika stel sen? :o

Haha, Tjaråh :)





Kommentarer
Postat av: abdulla

hahah vikken snygg stoppad korv där bak xD

nämen fan, ridning is tha shiet! Underbart väder, trots kylan. hahah, i sommar måste vi fan rida t kilsbergen o typ sova :D

2009-12-31 @ 09:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0