10mil med 30-moppe, tjohoo!



Halluuleluja!!!

Åkte ju då ner till kolonin för o tanka, o då va klockan runt 12. Skulle vänta på att pappa kom tbx eftersom han hade nycklar till skåpen dendär dunken stog i.. halv 3 dök han upp. Men ja tänkte de, vafan.. nu åker ja domhär satans milen iaf!! jag hade ju, på nått konstig vis klurat ut att de skulle ta typ 4-6timmar o åka dessa 7 mil.

Klockan 3 åkte jag hemmifrån, och gjorde första rök o frukost stoppet i glanshammar vid ica där. Gick in o handla lite, hahah fyfan va cool ja kände mig asså. Jeans, boots, skinnjacka o massa kedjor o shit o sen en liten fjuttig 30moppe. hahahaha xD Aja, den fortsatte ja på den längsta vägen under hela resan som skulle gå till frövi. Men vet ni vart ja hamnade? FELLINGSBRO! Ringde morsan, o hon påstog att ja skulle svängt in på nån liten grusväg nånstans långt innan. Ääh, vafan.. ja hade inte tid o tänka på grusvägar! Ja satt där o gala på sleazy trash o johnny cash o körde som en galning. o fyfan va mycket röövar man såg i skogen, attans bärplockare som stog o glodde! Men ehm.. ja hade nog också tittat o ja stått mitt ute i ingenstans typ o de kommer en moppe med nån som sjunger på som låter förjävligt o åker skitfort o sicksack typ. Höhöh.. väl framme i fellingsbro tog ja en paus igen. Men där stannade ja fan inte länge, för de krylla fan av turkar överallt. USCH! Så vidare till frövi, som tog en jävla tid! Straxt ute ur fellingsbro började de smådugga lite, så ja stanna o drog på mig regnkläderna, ja frös iaf så de va rätt gött o dra på sig detdär! Efter att precis ha kommit ut på vägen igen börjar de ÖSA NER!!! o hagla o åska som faaaan!! haha, snacka om tur på minuter där va! De höll väll på en stund, o näre slutat stanna ja o käka vindruvor.  mummaah! Sen hamna ja på nån jäävla 90väg där alla körde som galningar! os en var ja ju då äntligen framme i frövi, o sen ervalla. o sen framme i stallet, tjoho! o då regna de igen, fast nte lika mycket dåva. så ja for in i stallet o tog av mig allt de blöta, o dessa sabblarns regnbraller höll ju inte tätt! Tur som fan ja hade med mig mjukisbraller o ett extra par regnbraller i stallet. va iaf nere i hagen en stund. Timian va as gó! o nisse lika busig som vanligt. Lillan skulle stå o bli kliad o grynet stog för sig själv som vanligt. o nu tog ja iaf äntligen mig tid på o hälsa på shirley ordenkligt! Hon stog o lukta på mig ett bra tag, haha. Sen ringde ja morsan, o dom gjorde tydligen vofflor. så ja drog till kolonin då va. Hela resan blev ungefär 10 mil, och hemmifrån o till stallet tog de 2½timma. Inte så illa!! o sen tare ju typ 30min från stallet o hem.

Trodde de skulle va as jobbigt o sitta o köra såhär långt, men fan heller! 2½timma för 10mil... då kan ja ju åka ner till jönköping på 5 timmar!! Kanske lite mindre om ja ger fan i alla pauser o åker lite snabbare. Faan va great!! :D Då gör vi såhär, ja tar moppen o cilla cyckeln. o när ja ä framme i jpkg så lägger ja mig o vilar o väntar på att cilla ska dyka upp.o när hon gör det så åker vi runt lite i jpkg, o möjligen en sväng till eksjö också, helt beroende på om ja orkar! o sen stannar vi hos nisse o dom några dagar, o sen åker vi hem. Eller iaf jag, cilla kommer väll ligga i diket nånstans halvdöd.

Gud va ja är duktig på att planera! ;D


Ne, nu ska ja ta o käka nått o sen lägga mig. Adíos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0