Stallet idag



Tjollahopp!

Dagen började med att ja tog moppen ner till kolonin o fixade backspeglarna o sen käka lite. Sen åkte ja hem o packa o böt om, o sen bar de av till stallet med moppen!  Det va faktiskt inte så jobbigt/tråkigt som jag hade trott! Däremot så hatar jag när folk åker om, haha. o sen underhöll ja mig med o sjunga o gaala på johnny cash. hahahaha, ni skulle sett folks miner på dom som åkte förbi som hade nervevade rutor. haha =) Tog en break i ölmbrotorp (ca. 1,2 dit)  1,8 till stallet så.  Tog nog ca. 50min o åka.. fast kändes fortare! o då körde jag bara i 30-40km/h  o med buss tare typ 30-40min. Iallafall, väl framme så titta hästarna lite konstigt. vad är detdär där en brummande liten sak? ;o  Tänkte rida lillan först som lite omväxling, men de ville inte hon. haha =)  så då blev de timian istället, skritta runt en massa med träns först. men sen tänkte jag de ba; ähh vafan, de va så länge sen ja red utan!  O JISSES vad bra de gick!! Han lyssna skitbra på skänklar/vikter.. red med grimmskaft o ett spö. haha, va lite svårt o hålla balansen när man skulle hålla i alla dom grejerna o skit. Hoppa även några gånger, men annars träna ja rätt mkt på styrningen o de gick skitbra! Ganska förvånad. Men iaf, sen drog ja väll hem straxt innan 6.. o då åkte ja hem till cilla. Hon hade ju såklart inte hunnit komma hem än (SEGA JÄVEL!) så fick stå o vänta där typ 10-15min. sen käka vi lite där typ, o sen fick maja åka en liten tur. o även cilla, fast en lite längre o snabbare. haha =) Sen drog vi till polishuset o hämta min cyckel, o sen hem till mig o fixa lite. o sen bar de av till mellringe! Tänk att vi alltid hamnar där, haha! Cilla ställde min cyckel vid fredrick typ.. o sen skjutssa ja henne runt lite.. åkte igenom runnaby b.la. o sen bort till skolan o sen tbx. sen... hände de nog inte så mkt mer. Åkte hem igen då, o imorgon blire o dra till kolonin o laga moppen. hahaha, ja har kört lite för galeet med den. xD

So long, suckers!

   

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0