Put me down

Godkväll!

Öjöj, kom nyss hem från stallet. Sikket äventyr det vart idag! haha ;D  Blev dit skjutsade av cillas morsa! Gjorde iordning hästarna o så bar de iväg ut i skogen. Jag fick rida nisse idag, first time för mej! Gick sååå mycket bättre än jag trott! (Kortfattat, 5årigt fullblod som inte är riden/utbildad så mkt) Red bara i skogen typ, Nisse är ju inte skodd och kan typ inte vara det heller eftersom han har så kassa hovar. Men, skogen har man ju inget emot! ;D  Red först in på lilla rundan, för o sedan ta en stig till stora rundan. Hatar dendär stigen, är så mycket mossa o mjukt överallt. Vilket jag såklart visste om, för gick ner i en myr där med timian första året. USCH! Iallafall så kom vi fram till alla domdär myrerna igen, alltså.. Det är typ ett dike med massa lera. Kunde ju för det mesta typ gå runt/över. Men nisse, nänäää han skulle över! Och plums sa det så låg vi där! Vaaadfan ska man göra!? Nejmen det gick typ bra, Nisse var hel lugn! Undrade väll vadfan som hände igentligen, haha.. Nejmen han låg där o käka och tog ett steg i taget typ. Jag hade däremot oturen i hamna med mitt ena ben under honom, så jag hade fullt upp med o försöka få upp det! Såndär lera typ suger ju fast i en, haha blä! Vi kom iallafall oskadda därifrån, rätt leriga men iaf. Nisse var helt lugn! Haha, goa häst!  Kom tillslut ut på Stora rundan iaf, där ja hoppa upp igen och allt blev som vanligt igen typ. Red runt på massa stigar, och lite halvt vilse som vi var så kom vi ut på en åker tillslut som ledde till nått hus. haha! Fortsatte till ervalla, där vi traska runt lite. Gick helt sjuuukt bra med trafik och han ömma inget på asfalten heller. Dom håller ju på o bygger en liten grusväg där, så dom har röjt ner skogen en del. Perfaaa, massa träd o hoppa över! Men näää, nisse kan inte hoppa! Haha ;D Men ja fick min första galopptur på'n iaf.  Red runt lite där, o så äre en stor stock jag brukar hoppa med Timian. Så ja... Cilla & Timian först över. o så tänkte ja de, vafan... kan ju testa med nisse. och jo, sepåfan.. han hoppa! Hahah, kanske inte världens smidigaste men över for vi! Sen har vi gått i trappor också! haha, inte alla hästar som kan det!

Haha jaja, Rolig dag. Tror vi var ute i 3tim typ, men skritta ju i princip bara o irra runt i skogen. haha ;D


Nu måste jag slagga, skola imorn vetni! Slutar vid 12, ska möta cilla då o dra till virginska. Min gammla skola så att säja, hääälsa på lite! ;D Sen ska vi gå ut med nån hund, o så Kumla marknaden! :)

GODNATT! :)


Cilla tog inte med kameran idag, men kommer upp några mobilbilder senare! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0