Be bop a lula

Tjenare!

Hann inte blogga nått imorse för hade så bråttom ;D Har iaf nyss kommit hem efter sista mötet i skolan med rektorn. Och ja, det är väll lika bra att jag berättar för det lär väll iallafall komma fram förr eller senare. Jag ska gå om 1an! :) Och nä, ja är inte dålig! Det är bara det att, ja ni som läst min blogg länge vet säkert att jag har haft en jävla otur och vart sjuk jämt o fått käka pencellin ett hundratal gånger känns det som. Och när ja väl blev av med detdär skiten mådde ja bara så jävla dåligt, inte orkat ett piss o inte velat gå till skolan o.sv.
Men jag fick faktiskt välja själv om ja ville gå om eller inte. Fortsatte jag skulle jag för de första ha en jävla massa att ta igen + att ja kanske inte får min YkB (Yrkeskompetens bevis). Vilken man MÅSTE ha för o kunna få jobb inom denna branschen. Utan det jävla pappret är C, CE kortet värdelöst. Och för o kunna få det pappret så måste man ha gått i skolan ett visst antal timmar under dom 3åren, och jag menar.. ja har i princip bara vart i skolan kanske... 2månader totalt denna termin? och förre terminen va inte speciellt bättre den heller. haha! :) Så nä, ja tänker inte chansa på dä!
Det prositiva i att gå om är ju faktiskt att jag får börja om på nytt! Fixa allt från början istället för o ligga efter med skiten. Dom kommer även att börja med ett helt nytt upplägg i höst, istället för att ha onödiga lektioner första året som inte ens har någe med lastbilskörning att göra så kommer vi nu att börja med inriktningen direkt! Vilket känns jävligt gött :)

Men aja, nu ska ja inte sitta o vara deppig över detta! Skönt o få gå ett extra år igen, istället för o jobba 5-22 eller nått. haha :D Aja, ne idag har ja faktiskt en del o göra! :) Ska rasta tess nu vid lunch, sen ska ja se till o hämta bilderna från fotningen igår i stallet! Sen kommer fredrik hit efter jobbet, vi ska iväg till marieberg en sväng o lite så. Sen ska ja rasta Athos ikväll också, gött... slipper ja ligga hemma eftersom de ä så gött väder! :)

Skriver mer senare!
Tjarååh ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0